Who is R ?


Миналата седмица обещах да напиша публикация за една по-специална ПР кампания в София, но чак сега ми стигна време да изпълня обещаното. Ако случайно не сте чули гореспоменатият въпрос, в следващите редове ще ви разкажа малко повече за него, както и за неговия отговор.


Става дума за наскоро проведена и все още продължаваща кампания на LG. Дни наред из цяла София се срещаха ледени сърца, придружени от картичка с въпроса "Who is R ?". Парелелноо с това вече беше създаден блог със същото име - whoisr.bg На него "R" разказваше всекидневните си преживявания, пътувания, посещения, моментни решения. Блогът разказваше човешки истории и неизменно оставаше очакване за разкриване на човекът, който стой зад това име. Беше поставен и точен срок до разобличаването, който още повече засили интереса. А ледените сърца продължаваха да изникват по улиците(така наречената от "R' "раздадена ледена любов"). Дори в събота ги срещнах пред Народния театър и предполагам, че още е лесно да ги откриеш. На блога беше качена цяла галерия на тази любов през деня и през нощта. Из улиците можеше да попаднете и на самия "R" - млад мъж който разказва своята история. По-късно от прессъобщението на създателите се разбра, че " сърцата не бяха реално, а измислено, но не по-малко романтично обяснение в любов, самият господин R не се казва R, а Николай Бозаков и дори изпитва затруднения с произнасянето на буквата „р”. Няколко дни по-късно беше разкрита и загадката на "R". Оказа се, че зад това име е LG KC910 Renoir- единствения 8-мегапикселов мултимедиен телефон с напълно сензорен дисплей. R = Renoir.


Концепцията и реализацията на рекламната кампания е дело на MediaBASKET advertising team, фирма, специализирана в създаването на нестандартна реклама. В основата на кампанията е залегнала идеята за нарастващото значение на блогосферата в българското интернет пространство.


Спирам се на кампанията, не защото е нещо невиждано. Просто такива кампании се броят на пръсти в България. А успешното им провеждане до голяма степен зависи от натрупания опит и изграждането на комуникационни навици в целевите групи. Поздравявам LG за смелостта да отделят средства за такъв тип кампания и им пожелавам да продължат да го правят с известно постоянство. Защото именно така ще се възползват пълноценно от действията си, изграждайки си имиджа на компания с нестандартни маркетингови решения, насочена към технологичното поколение.

Иначе съм сигурен, че кампанията е постигнала доста ниско ниво на публичност в сравнение с възможния си потенциал(отчитайки регистрираните посещения). Но това е повече от нормално за начало. Моят съвет на този етап е да се заложи и на съпътстващи офлайн събития на онлайн кампанията, въпреки че подобно решение в общия случай е доста безсмислено. За подобни кампании обаче офлайн събитието ще даде висок старт на интереса към случващото се. Нужна е по-голяма инвестиция в началото, за да се създадат и наложат онлайн инструментите за бъдещото развитие.





Не пропускай да споделиш мнението си !!!
За мен то е от особено значение.
Научи повече
тук.