Съвети за успешно присъствие в мрежата



Снимка: everydaygivingblog.com

Какво значи днес "да присъстваш онлайн"? Дали е достатъчно да имаш качени снимки някъде в мрежата, да си регистриран в "Sladur" и "Flirt4e" преди години, да си участвал от време на време в чатове, да имаш страничка на фирмата или редовно да пишеш коментари по форуми и сайтове? Това също е присъствие. И важното е да се знае, че почти всяка следа в мрежата остава. Всяка реплика вече е час от биографияята ти, независимо дали слагаш името си в коментар към блог на приятел, под интернет петиция или пишеш данните си в нечия регистрационна форма. Основният въпрос е - Кой искаш да бъдеш в мрежата?...

Ако просто си решил да разпростираш мнението си - ресурсите са буквално неизчерпаеми. Можеш да напишеш достатъчно мнения, за да съставят по-късно няколко библии по твоите съвети, истории и възмущения. Но ако искаш контролиран образ, който да използваш в своя полза - нужно е да помилиш над това, което правиш и как то се отразява на виртуалното "Аз", което днес виждат много повече хора, отколкото запознатите с физическия образ.

Вероятно сте опитвали да напишете името си на български и английски в големите търсачки. Е, какво се твърди за вас? Присъствате ли там изобщо? Кое от вас е най-видимо?

След като си отговорите на тези въпроси, можете да прецените дали ви се иска нещо да бъде променено. Може би искате да промените образа си изцяло, защото ви се струва накъсан и съвсем отчужден от вас. Може би само другите са писали за вас и е време да добавите своята гледна точка и да очертаете по-важните щрихи от интересите си. Или просто се оказва, че вас ви няма?...

Най-лесният начин да се появите в мрежата със своя желан образ са възможностите на Web 2.0 и социалните платформи, които изцяло промениха виртуалните комуникации през последните няколко години. Ще насоча вниманието ви към възможностите да ги използвате с цел маркетинг, но това по никакъв начин не е по-различно от промотирането на собствения ви образ. Ето някои от най-уместните стъпки, които можете да направите по пътя към популяризирането на собствения ви бизнес, идеи или публичен образ:

1. Създайте си блог - това е може би най-лесния начин да пишете точно за това,което обичате и явно да го заявите в мрежата. Представлява лична страница, управлявана на принципа на дневника - пишете тогава, когато ви се пише и каквото ви се пише. С тази разлика, че можете лесно да добавите видео, снимки, музика... И все пак е добре да бъдете конкретни и целенасочени в споделянето на съдържание. Само постоянството в темите задържа за дълго интереса на преминаващата аудитория и може да накара част от нея да се превърне в редовни читатели. Най-често блоговете целят едно от следните неща:

  • Лоялност на посетителите - освен да публикуват интересно съдържания, тези блогове прилагат и трикове от рода "Потребител на седмицата", пишат за своите читатели, промотират ги, често линкват(споделят съдържанието на другите), включват единствена, но силна и задължителна снимка към всеки пост.
  • Образоване относно продукти/услуги - пишат постове тип "как да направим нещо по най-лесния начин", често напомнят и съчетават в публикациите. Естествено - по интерес.
  • Пропаганда на идеи - пишат смело, агресивно, критично, целят да предизвикат отклик и раздвижване на аудиторията. Стремят се да приобщават.
  • SEO/SEM - много популярни блогове за използването на възможностите на мрежата. Доста безотговорно ще ги обединя около думата "оптимизация" на вашето присъствие.
  • Забавление - създават интересни постове по вълнуващи или смешни теми. Целта е да накарат хората да се чувстват добре на страницата. Съответно - да я посещават често и с нетърпение. Тук откликът на аудиторията е най-спонтанен.
  • Лидерски - целят да превърнат определена личност в "лидер на мнението" в определена тясна област. Признавам, че мнозина се опитват да се превърнат в такъв и в широки области, но успелите се броят на пръсти. Постингите предлагат решения и дават съвети. Важно е да са актуални, навременни, първоизточни. Тук ключовата дума е "доверие".
  • Привличащи/Диалогични - това е хаотичен тип, целят да бъде на върха на информационната вълна. Няма утвърдени теми и е насочен към масовата аудитория. Важно е съдържанието да е привличащо, ново, понякога неочаквано и скандално. Постовете са чести, като се опитват да пробият на много места сред различни аудитории. Важно е да поддържат интереса и търсят споделяне, обратна връзка, обсъждане.
  • Представящи - обикновено имат за цел един единствен продукт или услуга. Развиват познавателността за него/нея. Трябва да са конкретни и да споделят колкото е възможно повече съдържание. Работят като механизъм за пресрелийзи. ;)
  • Лични - в тях се споделя наистина като във дневник. Може да са успешни само по два начина - ако вече си известен и много хора живо се интересуват от живота ти или като си изключително интересна личност с множество вълнуващи преживявания(или неповторимо въображение) и уникален стил на изразяване.
  • Корпоративни - блогове за по-лично представяне на новостите от определена организация към потребителите и клиентите. Работи едновременно като информационна агенция за организация и приземяването и на ниво личности и лични отношения. Цели промотиране и обратна връзка със значимите аудитории. Всяка публикация измерва нагласите към организацията.

Създаването на блог е само крачка. За истинското ми изграждане ще са необходими постоянни усилия, които зависят от вашите цели. В някои случаи те могат да бъдат сведени до минимум. Все пак има основни препоръки, които можете да използвате като базова схема за развитието на блога ви ежедневно:

  • посочвайте ползи и отдавайте стойност в публикациите си;
  • посещавайте коментарите към постовете си и им отговаряйте. Ако са много - отговаряйте на поне 5 от съобщенията до вас;
  • ако имате няколко допълнителни минути - кликнете на блоговете на коментаторите си, прочетете малко от съдържанието и също коментирайте;
  • периодично пишете постове, които отличават работата на други известни блогъри от целевото ви общество, направете интервю с него или го поканете за гост на блога ви;
  • популяризирайте съдържанието си при всяка възможност, стига да не бъдете досаден. Някои от възможностите ще бъдат обсъдени по-долу. Ако се занимавате с краткосрочен проект или за вас просто е важно бързото осведомяване за работата ви - не е лоша идея да обмислите възможностите за заделяне на средства за онлайн реклама.
2. Регистрирайте се във Facebook

Това е най-известната и голяма социална платформа за свързване, забавления и споделяне с приятели. Истината е, че човек може да придобие добра представа за нея едва след като прекара поне две седмици вътре. Всичко останало звучи като накъсано и с нищо незабележително споделяне на съдържание в обща платформа, подобна на стотици други. Но магията на тази мрежа е именно в малките подробности, които дават безкрайни възможности за разработки и вътрешно елементни препратки, които сглобяват най-свободната и модална медиина среда. Точно това се опитват да изкопират всичките й конкуренти. Ето и малко базови съвети за успешното ви пребиваване там, с оглед постигането на популярност и изпълнение на цели(били те и само социални):

  • потърсете всички познати, за които се сетите, чрез имена или общи познати(доста по-лесен вариант);
  • ако има важни личности,които пряко ви интересуват, но не намирате техен профил - пратете им любезна покана да се присъединят;
  • изградете дотолкова подробен профил, доколкотоотговая на целите ви. Там е и най-подходящото място да заявите нещата, които са от голямо значение за вас;
  • обмисляйте кои ваши мисли са подходящи за споделяне и кои - не;
  • заложете на мултимедиино излагане на посланията си;
  • подновявайте статуса си редовно - в повечето случаи според целта ви. полезни статуси са приобщаващите, индивидуализиращите или представящите нещо любопитно.
  • споделяйте собствено съдържание
  • преглеждайте рождениците всеки ден на home страницата си. Пращайте им пожелания - по-лично е да го направите извън мрежата(например чрез Twitter или e-mail, защот те не отчитат рожденици);
  • отговаряйте на всички съобщения на стената ви;
  • коментирайте статусите или посланията на поне 7 души на ден;
  • споделете поне 3 интересни връзки или новини, на които попаднете;
  • преглеждайте Inbox-a си;
  • ако сте се присъединил към интересуващи ви групи - оставяйте съобщения периодично;
  • помислете за създаване на собствена фен страница или група. Полезни съвети можете са откриете в този пост.

Очаквайте продължение на публикацията....

Не пропускай да споделиш мнението си по-долу !!!
За мен то е от особено значение.
Научи повече
тук.