9 разлики между Facebook Fan page и Facebook Group page


Тази публикация е за всички, които искат да се възползват от една чудесна и в общи линии безплатна възможност да популяризират свой проект - бизнес, организация, продукт, услуга, сайт и т.н.

Вече всички отдавна са чули за възможностите на Facebook, а почти всички го ползват. Основната причина е една - възможността за споделяне и връзка. Именно тя е и в основата на редица маркетингови стратегии, целящи да достигнат до милионите активни хора в социалната мрежа. Сега ще споделя наблюденията си върху две от най-популярните форми на контакт между организация/личност и целевите й групи.

Facebook Fan Page VS Facebook Group Page

Когато говоря за разлики, неизменно е добре да отчета, че и двата типа страници имат доста общи черти. Сред тях са сходните възможности за задаване на дискусионни теми, форум, съобщения до почитателите/участниците, видео и фото обмен, изказване на мнение и предложения от присъединилите се. И чрез двете може да се създаде обединяващо място за лесен контакт с огромен брой съмишленици. И затова(както и поради изгодността си от гледна точка на ресурсите) често организациите лесно одобряват предложението за създаване на страница. И на преден план изниква въпросът - коя е по-добрият вариант за целите ни и защо ?

Разлики:

1. Индексация и видимост.
Когато създадете фен страница, тя се индексира от търсачките от момента на публикуване и присъединяване на един последовател. Това означава, че не е нужно да имате регистрация във FB, за да я виждате в мрежата. Стига страницата да стане силна, тя ще се превърне във ваша визитна картичка в Google и дори понякога може да замести нуждата от отделен сайт. Същото не може да се каже за групите. Те са видими само в социалната мрежа и не се индексират.

2. Applications.
Забавните приложения са най-обичайното нещо за FB. Те са хиляди или дори милиони. Маркетолозите бързо усетиха ползата от тях и в резултат можете да срещнете какви ли не тестове, игри или размяна на маркови предмети. За тях кодът е отворен и всеки може да ги създава и вмъква. За една от добрите български фирми, които създават такива приложения, писах тук. Разликата по отношение на страниците е, че ако искате да добавите забавния си тест или игра към страницата на групата ви, няма как да го направите. Имате тази възможност за вмъкване на приложения само при фен страниците.

3. Лого, име, категория.
Горните три характеристики са налични при фен страниците, но не и при групите. Те имат само име(и снимка), но не разполагат с възможността да популяризират логото си чрез статуси и обсъждания. Оттук идва и следваща разлика...

4. Статус.
Има го при фен страниците. Те са като профил на човек и могат да задават свои актуални настроения, действия и т.н. Предимството е, че те веднага се явяват на "home" страницата на последователите и често им напомня за ново събитие, промоция, промяна или просто присъствието си в мрежата. Освен това тези съпбщения си имат лого. Тези неща отново ги няма при групите.

5. "Social ads".
Можете да промотирате чрез социални реклами при фен страниците, а при групите - отново не. Това се отчита като голям недостатък за маркетинга.

6. Администратор.
При грипите администратора/администраторите са видими за всички, докато при фен страниците създателят е неизвестен. Понякога това е доста полезно за организации, които не желаят да е видимо кой стои зад дадена фен страница. Причината за тази разлика е, че FB отчита създателите на фен страници за носители на правомощия върху съответния обект и изрично иска потвърждение и електронрн подпис при създаване.

7. "Подобни страници".
Това е характеристика на групите. Там има меню с линкове към подобни по тематика групи. При фен страниците го няма - за радост на мнозина. Чест на компаниите не им допада да имат на страницата си директен линк към страницата на конкурента от същия сегмент. ;)

8. Съобщения.
Тук е големият недостатък на фен страниците, макар и преодолим. Когато изпращате съобщение до своите фенове, то ще се появи в "Updates", докато при групите се появява в получени съобщения на "Inbox". Много от потребителите пропускат първото, но следят входящата си поща редовно. Там съобщението има много по-личен характер.

9. Статистика.
Има я само при фен страниците и се задейства след присъединяването на 10 последователи. Сравнително подробна е - показва брой посещения, хронология на броя фенове, разпределение по пол и възраст, коментиране, качване и т.н.

Това бяха основните различия, които открих при наблюдението си. Ако смятате, че подобна страница може да ви е от полза, надявам се да съм ви помогнал. Изборът е ваш.



Не пропускай да споделиш мнението си по-долу!!!
За мен то е от особено значение.
Научи повече
тук.