Азис за пореден път разигра скандал. И отново успя. И отново му свалиха билборда...
Ето какво каза в съкратен вид доц. Георги Лозанов по този повод в интервю за Агенция "Фокус":
"Естетиката на Телевизия “Планета” е много по-драматична в много отношения, отколкото билбордът на Азис и Китаеца. Защото там се натрапва по същия начин, само че не на хомосексуална база, а на хетеросексуална база - един образ на жената, агресивен, едно безмилостно сексуално чудовище, сексуална машина, която, заради своя непосредствен интерес, е готова да пренебрегне всички вътрешни задръжки, морални скрупули и т.н. Това е поетиката на тези песни.
Билбордът на Азис и Китаеца е един “арт”, една реклама. Артистизмът, колкото и да е драстичен, в света на образите и то в света на рекламата, позволява много повече, отколкото в реалността. При нас има другото нещо. Ние сме много свенливи по отношение на образите, а сме много по-търпими по отношение на реалността, на реалните персонажи. Това е като да се опиташ да спреш влака, като махнеш свирката му.
А рекламата, дори по-драстично, отколкото изкуството, си позволява да нарушава основно табу. Ние знаем, че в християнския свят основното табу е свързано със сексуалното, с тялото, на базата на ключовото за християнския свят противоречие между душата и тялото. Оттам произтичат всичките вътрешни напрежения и морални драматизми на християнския свят. И се възпроизвеждат отново във всеки пореден сюжет. Няма съмнение, че Азис с цялото си сценично, а и извън сцената поведение, търси да нарушава стереотипи. Нещо повече, той самият разчита на различности, една от тях, освен ромската, е сексуалната различност, настоява на нея, на легализацията й в съвременния свят. Зад това има мощна тенденция в съвременната култура, това да се приеме като естествено.
В българското общество не се е състоял дебатът за мястото на еротиката в съвременния свят. За да можем да санкционираме нещо от гледна точка на добрите нрави и на обществения интерес, трябва тези нрави да имат относителен процес и стабилност. Докато това не се създаде, институциите висят в празното, неясно на какво стъпват - на вкуса и на разбирането на консервативната публика, 70-годишните пенсионирани учители ли, или на 18-годишните тийнейджъри, които всяка вечер ходят в “Sin City”.
В България няма и достатъчно добре организирано гражданско общество. Трябваше да има един етичен кодекс на рекламата, защото това е реклама, а не нещо друго, както има етичен кодекс на медиите и този етичен кодекс да въведе норми, които да подпишат производителите на реклама, да го спазват и вече да бъдат санкционирани чрез някаква публична санкция. Това е пътят, иначе репресията не е в полза на морала, а обратното - остава впечатлението, че се защитаваш, защото нямаш аргументи."
Не пропускай да споделиш мнението си !!!
За мен то е от особено значение.
Научи повече тук.