Няколко причини да изтриете Facebook фен страницата си незабавно...

Нямам идея точно колко фен страници се създават във Facebook всеки ден, но със сигурност броят им е много пъти над изтритите страници за деня. На пръв поглед изглежда логично, нали? Но не и ако повече от половината фен страници в социалната мрежа не стават за нищо друго, освен да внушават липса на идеи, липса на комуникация, че и дори липса на развитие и дейност на организациите или лицата, които представляват.


За тази цел ще дам няколко сигурни критерии, спрямо които да прецените дали има смисъл от съществуването на фен страницата ви в този вид или тя по-скоро вреди на вашия имидж. Изтрийте незабавно страницата си(или променете спешно нещо!), ако отговаряте на някое от тези условия:

  • Използвате страницата си само за да споделяте новини. Ако качвате единствено новини за промени в компанията, нови назначения, ръст на продажбите и нови клиенти - едва ли ще съберете тълпа от ентусиазирани почитатели. Важно е да се разбере, че чрез фен страниците вие имате за цел да говорите с аудиторията и да я провокирате, а не да говорите на нея. Това е социална медия все пак и изисква интеракция, изграждане на отношения, дискусии. Не е представителна история на организацията и нейните усилия в Wikipedia...
  • Страницата ви не е ъпдейтвана с ново съдържание през последните два месеца... Фен страницата трябва да вдъхва живот и усещане за общност. В гореописания случай е по-скоро сбор от нищо неподозиращи потребители, допуснали едно и също грешно кликване в даден минал момент.
  • Повече от половината фенове са ваши приятели или роднини. Фен страниците се целят в изграждането на ангажирана аудитория, която наистина се интересува от продукта/услугата/лицето. Вашето семейство е добър начин да заблуждавате единствено себе си.
  • Повечето от феновете ви никога не са посещавали страницата. Използвайте метриките, за да проверите доколко феновете ви се интересуват от вашите усилия. Отговорът ще ви подскаже и дали има смисъл да продължавате упорито със същата стратегия.
  • Усещате, че единственото, с което се хвалите, е броят на феновете ви. Ако липсва обратна връзка с потребителите и те не полагат каквото и да било усилие за взаимно изграждане на страницата - всичките ви усилия са хвърлени на вятъра. Важно е да се знае, че фен страниците са качествен маркетингов инструмент, не количествен.
  • Нямате никаква интеграция между фен страницата си и останалите социални елементи, които използвате. Сама по себе си фен страницата трудно може да ви направи известни и да подпомогне целите ви, ако не е част от цялостна мрежа. В най-базовия вариант трябва да е свързана със сайт, блог или място за предлагане на услугите ви. Изграждането на мрежа решава и проблема със съдържанието на страницата, което трудно се генерира при липса на други инструменти.

Разбира се, вероятно има и други причини да изтриете страницата си. Това са само най-често срещаните от мен...

Снимка: Wishlist