Търсяачката на Майкрософт успя да се добере до изгодни сделки с две от водещите социални мрежи - Facebook и Twitter.
Скоро ще можете да виждате в резултатите от търсенето статуси от Facebook и Twitter ъпдейти - два доста обемни източника на информация с огромно значение, за които се чуваше отдавна, че и от Google водят преговори. В резултат и Google се добраха миналия месец до възможността за включване tweet-овете в резултатите от търсене. Google обаче няма възможността да индексира кратки съобщения за статуса на Facebook потребителите. Това е възможно при Bing, но при едно условие - потребителите да са разрешили в профилите си статусите им да бъдат публично достъпни(виж снимката по-долу). Според статистиката на Facebook около 300 милиона активни потребители генерират всеки ден повече от 40 милиона статус ъпдейта на ден. Не е ясно обаче каква част от тях са публично достъпни.
Очевидно преговорите и включването на статусите в търсачките е част от дългосрочната стратегия на Facebook за приобщаването на социланта мрежа към значимите информационни източници. Може би това е едно от нещата, които имаше предвид Марк Зукебърг през март...
Очевидно преговорите и включването на статусите в търсачките е част от дългосрочната стратегия на Facebook за приобщаването на социланта мрежа към значимите информационни източници. Може би това е едно от нещата, които имаше предвид Марк Зукебърг през март...