Реших да напиша този материал в резултат на многократно задаване на един и същ въпрос към мен - по какви критерии може да се таргетира във Facebook? И бях принуден винаги да се примирявам, че въпросът е повече от логичен. Трудно е да видиш критериите, без да имаш готов проект за реклама и сайт, който да представиш. А всички постоянно пишат за новости, добавени критерии, промени, но рядко се представят цялостните възможности, обединени и готови за възприемане с едно плъзгане на погледа. Е, тук ще намерите точно това - списък на възможните критерии с малко пояснения и препоръки, така че да изберете правилните фокусни настройки.
Критерии:
- Location - Важен и задължителен критерии. Можете да ограничавате рекламата си до страна, провинция, град. Постарайте се да стесните кръга максимално;
- Age - Възрастта е типичен критерии. Повечето маркетингови планове включват точна насоченост към потребители от определена възрастова група. Можете да изберете над определена възраст или в диапазон между две възрастови граници;
- Birthday - Това е едно от последните нововъведения. Можете да рекламирате само на рождениците за деня, ако продуктът ви е подходящ;
- Sex - Традиционно. Можете да се ограничите само сред жени или пък мъже;
- Keywords - Ключовите думи са безценни, ако знаете поне един свъзващ елемент в навиците или интересите на потребителите си. Като например общ спорт в интересите им, екипироква за който вие продавате. Ключовите думи се търсят в заявената информация от потребителите в специално отделената за това страница - интереси, хобита, работа...;
- Education* - Сегментира потребителите по ниво на образование. Често е от полза;
- Workplaces - Това е доста тесен критерий, който може да се окаже безценен, ако насочвате посланията си към хора от определени фирми и именно само те ви интересуват. Един от най-чистите начини за таргетиране право в целта;
- Relationship* - Можете да рекламирате барове на хора, които са свободни или пък промоции за двойки, които са женени;
- Interested In* - Сексуалната ориентация може и да е важна, но не много често. Все пак - имате и тази възможност за ограничаване. Знае ли човек какво точно може да ви хрумне да рекламирате... :)
- Languages - Добра идея е да ограничите и езика. Особено ако рекламата ви е на български, едва ли е добра идея да я виждат редовно шведи примерно;
- Connections - Това също е нов критерии, за който писах подробно в предишната публикация по темата. Препоръчвам ви да я погледнете.
* Тези критерии донякъде са опасни. Причината е, че ако изберете да се ограничите до определен показател, изкючвате автоматично и всички потребители, които просто не са отбелязали нищо по този показател в информацията за себе си. Например, ако изберете в "Relationship" да рекламирате само на хора със статус "Single", ще избегнете не само отбелязалите, че имат връзка, но и всички неотбелязали статуса си на обвързаност.
Не пропускай да споделиш мнението си отдолу!!!
За мен то е от особено значение.
Научи повече тук.
Related Posts : Реклама,
Социални мрежи,
Facebook съвети