Какво може да научи e-mail маркетингът от Twitter, блоговете и социалните мрежи?



Зачетох се в една интересна публикация и тъкмо да я споделя в Twitter, отказах се и реших все пак да драсна няколко реда тук. Причината е, че това продължава да е все така актуален проблем в непрестанната e-mail кореспонденция помежду ни. Затова ще отлича накратко най-важните неща от статията, а за по-любопитните - ще поставя и линка към пълния пост на оригиналния текст в Еconsultancy.com:


Полезни заемки от блоговете:

1. Постоянство. Писането с точно определена честота и дори определен план е голямо предимство при бизнес кореспонденцията. Често може да ви донесе много ползи, когато обучите клиентите си какво и кога да очакват от вас. Вероятно ще стигнете и до момента някои от тях да ви питат какво се случва, ако случайно се забавите. :)

2. Информационност. Пишете с такава честота, с каквато очаквате да имате нещо наистина интересно за клиентите. Понякога е нелеп дори мейл веднъж в месеца, ако той не казва нищо ново и само внася поправки във ваши предишни намерения например. Друг път обаче се приема нормално и изпращането на майл всеки ден - ако имате постоянно важни и полезни неща за споделяне. Много е важно добре да прецените този показател.

3. Коментарите. Блоговете са двустранен комуникационен канал. Eлектронната поща също. Затова е сравнително уместно да използваме наученото от едната среда и в другата. За целта не пропускайте да отговаряте на всеки коментар по съдържанието на съобщенията ви. По възможност по-бързо - докато темата е все още актуална и се обсъжда. И избягвайте автоматичните отговори и особено благодарности - те отдавна не са новост или израз на внимание. По-скоро обратното.


Полезни заемки от Twitter:

1. Кратък изказ. Заетите хора имат все по-разфокусирано внимание. Обикновено времето за концентрация върху текст е твърде малко, за да позволи изчитането на дълъг мейл. Опитвайте се да пренасяте подробните обяснения някъде другаде(на сайта си например). Целта на писмото ви е само да загатне и привлече вниманието към вашето предложение. Точно както в популярната платформа, в която можете спокойно да потренирате и измерите резултатите.

2. Лесна възможност за отписване. Задължително слагайте линк, който да позволява на читателите ви да премахнат абонамента си към вас. Това ще ви легитимира като добронамерен източник на информация, който не иска да се натрапва, а само да е от полза. Макар и да не е особено вярно. :)

За повече идеи прочетете пълния пост .

Снимка: ePublicist

Не пропускай да споделиш мнението си по-долу!!!
За мен то е от особено значение.
Научи повече
тук.