С тази публикация искам да дам няколко практически съвета при създаването и развиването на Twitter профил. Всички те са резултат от наблюденията ми и смятам, че са от голямо значение, за да не похабите много усилия без резултат.
- Използвайте истинското си име!
Това е важно за обединяването на интернет адресите ви. В случай че се занимавате с бранд - използвате неговото име. Тук възниква един проблем - често се случва името ви вече да е заето(особено ако е по-често срещано). В такъв случай се опитайте да е максимално близко или да го замените със звукоподражателни символи, които да станат ваша индивидуалност. Имайте предвид, че почти винаги Twitter профила ви е най-високо индексираният ви профил от търсачките. Затова добре обмислете името си и не правете ненужни опити за креативност.- Гледайте името ви да е максимално кратко. Наистина може би е хубаво да напомняте с всяко свое съобщение откъде сте или какво работите, но това дразни останалите и заема ценни знаци при отговори и RT-та. Спестете си всичко ненужно и намерете по-добри начини да подчертаете позицията си.
- Използвайте реална снимка или лого. Помага много за лесната ви идентификация. Не слагайте природни стихии, дървета, домашни любимци, анимации. Те не само не носят стойност, но и объркват. А когато си в мрежа, където най-важното е следването на коментарите ти, от първостепенно значение е да бъдеш лесно забележим. По тази причина е дразнеща и честата смяна на картинката. Това обърква и особено хора с много следени в списъка може въобще да не ви обърнат внимание при ново визуално "аз". Ще ви кажа как действам - следя повечето от важните за мен хора през RSS емисия на профилите им и си набавям съдържание. Останалото го преглеждам бегло при огромното число от съобщения и то най-вече по предишни впечатления. Когато видя снимка на някой, който преди ме е впечатлил - прочитам. Останалите просто ги прескачам. Ясно е, че дори веднъж да сте спечелили вниманието ми, при честа смяна на външния си вид въобще няма да обръщам внимание на 90% от съобщенията ви. Идеалният вариант за добра идентификация е наложеното ви лого или снимка, която използвате на профилите си и в други социални мрежи - FB, Google, LinkedIn, блог и т.н. Аз използвам око, но то е по-особено и свързано с блога ми.
- Мислете за SEO значимостта на биографията. Когато се описвате накратко, включете най-ключовите думи за себе си. Но без да прекалявате с изброяването - просто се прицелете в най-важните ниши. От значение е и да не затъвате изцяло в професионално или изцяло в лично описание. Силата на социалните профили е в баланса между професионално поведение и чисто човешки влечения.
- Включете URL. Това може би е повече от ясно и едва ли някой ще пропусне възможността да го направи.
- Обмислете добрия вид на бекграунда. Индивидуализираният е най-добрият вариант, но там трябва да се предвидят доста неща. Най-големият проблем е с различната разделителна способност на мониторите и техните размери - често се оказва, че елементите се появяват на не съвсем желаните места и се изрязват. Признавам, че добър пример за такъв профил бекграунд е този на Васи, макар и при нея да го има проблемът при по-малките монитори. За себе си съм избрал просто съчетание на важната ми синя цветова гама, без допълнителни елементи засега. Скоро ще го променя. Добро решение е добавянето на едно единствено лого в горния ляв ъгъл например. То няма къде чак толкова да се размести и изглежда добре на прост цветови фон.
- Не си защитавайте ъпдейтите от външни лица. Страшно безсмислено е спрямо основната идея на тази мрежа - да съберете много хора, които да ви следват и да се вслушват в думите и препоръките ви.
- Не превръщайте профила си в чат. Има други програми и мрежи за това. Не се впускайте в дълги поредици от съобщения без никаква стойност за по-голямата част от следващите ви. Не прави добро впечатление на новите хора, които посещават профила ви и се интересуват дали има смисъл да ви следват. Десет поредни индивидуални шеги и закачки бързо отказват, особено хората от професионалната ви сфера. В краен случай си пишете с директни съобщения, а не видимо. ;)
- Не бързайте с развитието на профила си. Ако изведнъж започнете да следвате 500 или 1000 души, а последователите ви са по-малко от 100 - веднага ще решат, че сте спамър. И никой няма да ви следва, с изключение на колегите, използващи автоматични програми. :) Пак допираме до това, че е важно качеството и ценността на събраните контакти, не количеството.
- За добър профил най-много ви трябва споделяне на важно съдържание. Безспорно това е, което ще ви направи важни и интересни за останалите. :)
Не пропускай да споделиш мнението си по-долу !!!
За мен то е от особено значение.
Научи повече тук.
Related Posts : Маркетинг,
Социални мрежи,
Internet,
PR,
Twitter