"Любовта е като кислорода
През първите месеци на работа в Saatchi & Saatchi през 1997 година гледах прегледи с телевизионни реклами и се убедих, че само една емоция като любовта може да подхрани следващата еволюция в създаването на марки. Виждах, че Saatchi & Saatchi са направили първата важна стъпка към създаването на емоционални връзки.
В рационалния свят на управлението на марки с постоянното преследване на функционални и производствени ползи, рекламните агенции вземаха участие едва в края на маркетинговия процес, за да разтопят емоционалния скреж. Нищо чудно, че почти не печелеха уважение с тази си дейност. Трябваше да се борим за повече. Много повече. Това, за което трябваше да се борим, беше любовта.
Разбрах, че съм тръгнал по правилната следа, когато през 2000 година "любовният" вирус покоси компютрите по света. Технически грамотните и опърничави досадници сториха немислимото: опитаха се да отворят непознат прикрепен файл. И всичко това, защото някой беше написал "Обичам те!". Бяхме изправени пред огромна емоционална нужда.
огато за първи път предложих любовта да бъде начинът, по който да променим бизнеса, улегналите главни изпълнителни директори се изчервиха и се скриха зад годишните си счетоводни баланси.
Знаех, че онова, което липсва, е любовта. Знаех, че именно чрез любовта ще създадем емоционална температура и ще сътворим нов вид взаимоотношения, от които търговските марки се нуждаеха.
Знаех, че любовта е единственият начин, по който бизнесът може да отвърне на рязката загуба на контрол върху потребителите.
След като свикнахме с думата, започваяща с "л", се постарахме да вникнем по-дълбоко в нейния обхват и отношение към бизнеса. Търсехме начин да степенуваме търговските марки или каквото и да било друго според силата на любовта, която хората изпитваха към тях. стински големите неща щяха да са близо до върха, а по-незначителните по-надолу.
Общоприетото твърдение е, че търговските марки са окупирали човешкия живот. И че това е много лошо. Но може би нещата стоят точно обратното. Може би животът окупира търговските марки..."
* Материалът е от книгата "Марките на любовта" на Кевин Робъртс, изпълнителен директор, Saatchi & Saatchi
По-пълно представяне на книгата можете да прочетете в публикацията ми тук.
Още откъси от книги на практици - натиснете тук.
Не пропускай да споделиш мнението си !!!
За мен то е от особено значение.
Научи повече тук.
Преди всичко любов*
Преди всичко любов*
2009-04-12T10:42:00+03:00
Бисер
"Мнения на практици"|Добри идеи|Маркетинг|Теории|PR|