Интересна идея за взаимна полза


Днес се зачетох по-подробно в публикация от неделния брой на "24 часа"(23.11), озаглавена "Купуваш шоколад, плащаш и премия". Ето началото й:


"Как можете да помогнете на хората, отглеждащи кафе или памук, на бедни деца в Африка или на социално слаби у нас, които правят керамични кукли? Лесно, чрез стоките, които се продават със знака fairtrade (честна търговия). Такъв щанд вече има и у нас и на него могат да се намерят кафе, шоколад и сувенири с т.нар. добавена стойност. Плащаш малко повече, но знаеш, че парите отиват директно при производителя на какао. Така даваш и премия.
Това е и философията на справедливата търговия, казва зад щанда Десислава Чалъмова, управител на първата засега у нас феъртрейд компания.
Философията е, че това е диалог между производители и търговци без доставчици помежду им, така че няма излишна надценка - продавачът плаща директно на работника, разказва Десислава..."


Реших да отделя малко време и да се запозная с предложенията на тази нова за мен компания. На сайта си, организацията представя своята дейност по следния начин:


Сдружение „Интегра-БДС”,е неправителствена организация в България, която е част от мрежа на партньорски агенции „Интегра”, посветени на социално-икономическото развитие на страни в Централна и Източна Европа.


Визията на „Интегра БДС” е да подпомага развитието на малки и средни предприятия (МСП) в България като ги трансформира в „острови на почтеността”, които са социално отговорни на личносто и корпоративно ниво.


Сдружение „Интегра БДС” се старае да предостави реални възможности за стартиране на малък бизнес и бизнес-консултантски услуги за хора в неравностойно положение, които имат предприемачески дух.


Организацията започва своята дейност в България през 2000г. и понастоящем развива следните основни Програми:





Поради липса на време направо добавям линкове и към поясненията какво е Феър трейд и защо Феър трейд . На сайта можете да се запознаете и с всичките им продукти. Моята идея е, че това е чудесна възможност за CSR кампании. Моля всички колеги от PR сектора да разгледат предложението. Вероятно ще забележите, че неправителствената организация до момента няма корпоративни партньори и използва сътрудничество единствено с "Shell". Мисля, че повечето от вас правят редовно събития и кампании, в които е задължителна наличността на сувенири, артикули, дарения, раздаване на напитки и храни и т.н. Ако се насочат малко повече средства към закупуването на продукти от "Феър трейд", ще може да се извлекат взаймни ползи и от двете страни. А какво по-добро от вторична полза при насочването на бюджетите ? Помислете над това.



Не пропускай да споделиш мнението си !!!
За мен то е от особено значение.
Научи повече
тук.