Любимият ми месец септември започна повече от динамично за медийните среди. Не само културните институции и центрове се размърдват със забележително оживление, но и в медийния изгрев има нови, обещаващи проблясъци. За мен септември винаги е бил обещание за нещо ново, често преобръщащо всичко с краката нагоре. Но когато това се случва с медиите, можем да го считаме за необикновен случай, който не трябва да бъде пропускан. Наистина се радвам, че тази година стана забележителна с медийните преобразувания. Последните години имаше дълъг застой, който се разсейваше единствено от единични истерии около нов чуждестранен формат, вкаран от някоя телевизия(не че имаше и особено разнообразие сред водещите телевизионни играчи...) Тази година ще се запомни със силния тласък на куп задрямали и необходими процеси - най-сетне започнаха първите стъпки към абсудно безтегловната ситуация с цифровизацията, появи за нова телевизия с национален обхват(TV2), която започна с летящ старт и много очаквания, а само няколко месеца по-късно беше продадена на СМЕ за огромна сума за нашия пазар. Още преди затихването на коментарите се поднови и табелката за собственост на Нова тв - сделка за 100% притежание и допълнителен медиен пакет, които успяха да изненадат всички анализатори с мащабите на договора и договоренета цена. Веднага започна обсъждането на евентуална продажба на БТВ, а по последни предположения, ще се случи до края на годината. Аз има всички основания да съм сигурен в това. От своя страна, интернет медийния пазар се раздвижи покрай навлизането на световните метрични системи у нас. Само колко време го чакахме да се случи... Е, честито ! Сега остана само да решим на кого да вярваме. Но първите ходове не закъсняха и Нет инфо смени собствеността си, макар това да отмина доста периферно покрай голямата разпродажба. Издателите на списания също усетиха голямото наддаване и рекламна експанзия в сектора и реагираха с изчерпателни интервюта, анализи, нови попълнения в портфолиото и обещания за реализирането на мащабни проекти в най-скоро време. При вестниците станахме свидетели на силни включвания(като "Класа") и драми (като казуса с издаването на "Дума"). Но както отбеляза вчера Бербатов, всичко е добре, когато свършва добре. Другото се забравя.
Така стигаме до септември. Днес е едва третият ден от месеца, но хич не липсват събития. Освен откриването на Рекламиадата, за което няма как да не стане дума днес, началото донесе и медийни новини. Днес се обяви продажба в морската ни столица, а два дни по-рано(1 септември) беше обявена появата на първия безплатен ежедневник в България( "19 минути"). Предисторията на този вестник не беше дълга, като се поема от издателите на сп.Слава, собственост на АБ ООД. За сметка на това идеята за такъв ежедневник имаше продължителна и безрезултатна до момента история. Най-близо бяха от Икономедия АД, но от ВАЦ осуетиха намеренията им. На блога на Алекс може да прочетете малко по-пълно представяне на досегашните усилия, затова ще пропусна припомнянето на тази част. По-важното е, че вече съществува безплатен всекидневник, чието развитие и влияние ще е повече от интересно. Все още няма публикации по темата (забелязах само в Класа), мненията са малко и неизчерпателни, сайтът е неработещ, а за анализи не може да става и дума. Ето и собствените ми първи впечатления:
1. 24 страници е - нормално;
2. Няма реклами все още - ще е важно кои ще се престрашат първи;
3. Без реклами изглежда някакси прекалено чисто... :) ;
4. Новините му са разделени в 6 ресора(България(4стр.), София(2стр.), Бизнс и Потребител(1стр.), Свят(2стр.), Шоу(4стр.), Спорт(3стр.) и отделни странички с рубрики(Хороскоп, Имоти, Телевизии... Най-култова за мен беше "Вдовици" , ако не греша. Интересна рубрика за начало, но дано да не се превръща в постоянна страница, че може да се пристрастим към такива истории ии да свършат престъпните босове примерно... ;
5. Заглавията на материалите за провокативно формулирани, но публикациите не са жълти(поне спрямо останалите ежедневници на пазара) ;
6. Предтавят се основните новини от деня, каквито се срещат неизменно и в другите медии;
7. Засега не е предвидено наличието на анализи във вестника - той изцяло информационен.
8. Твърди се, че началният му тираж е около 100 000 и се разпространява из цялата страна.
Не пропускай да споделиш мнението си !!!
За мен то е от особено значение.
Научи повече тук.