DotBulgaria.com



Време беше да стигна и до обсъждането на едно ново и значимо явление в българското уеб пространство. И макар да се забавих малко, смятам все пак да представя личното си мнение по въпроса.

Ако не греша, DotBulgaria.com съществува реално от не повече от две седмици. Това е и периодът на по-сериозно разгласяване в медиите и в рекламните послания. Не знам дали публикациите във в. Пари от 28.05 са наистина първите, но поне аз научих за проекта точно оттам. Повече от естествено е такава новина да привлече вниманието, като се има предвид нарастналото с огромни темпове използване на социални мрежи в България. Mалко е вероятно някой да не е чувал за Facebook и MySpace, а в повечето случай интернет потребителите имат поне един профил в социална мрежа.
DotBulgaria.com е точно това - социална мрежа. Въпреки това Максим Бехар избягва това определение и я нарича "българската интелектуална мрежа или българската мрежа за приятели". Според думите му - "Искаме да направим едно място в интернет, в което не само да се обменят телефони, а да направим място, на което да има интелектуален обмен. Искаме на сайта да има хора, които да обменят картинки или любими изпълнители, какъвто е моделът на MySpace. а в същото време те да участват в различни групи, както е във Facebook". Мога единствено да поздравя г-н Бехар за смелостта и динамиката, с която реагира на новостите и въвежда иновациите в собствения си обхват на дейност. Проектът е открито амбициозен и има необходимия потенциал да се превърне във водеща локация за интернет потребителите. Като цяло, напоследък прави впечатление стремежът на М3 да създават и налагат обединяващи уеб проекти. Такъв беше и наскоро реализирания портал PR in Bukgaria, който си постави за цел събирането на едно място на целия ПР бранш.

Когато посетите DotBulgaria.com и се регистрирате, няма как да не забележите поразителната прилика с Facebook. Цялата архитектура на сайта е сходна, категориите и възможностите също. С тази разлика, че всичко изглежда доста по-изчистено, липсва шаренията и досадно претрупаното с реклами пространство. Очаква се добавянето на много нови услуги, а навигацията е лесна и никъде не открих грешки за момента. Самата мрежа изглежда спокойна, но това е само привидно спокойствие. Само седмица след старта си, DotBulgaria.com се разраства с бързи темпове - вече има няколко хиляди потребители и над 100 изградени групи. Само във Facebook приятелите на група DotBulgaria.com са повече от 500. При разглеждането на мрежата забелязах присъствието на доста интересни специалисти и блогъри от различни професионални области.

Мисля, че се запазва особеността на българското използване на социални мрежи предимно за обмен на съдържание между общностите и личностите, вместо да се търсят запознанства, съученици, колеги и т.н. Дано настоящият проект да промени това обстоятелство.

Вгледах се в рекламната кампания на сайта из мрежата и забелязах, че са пуснати вече рекламни банери на ключови портали(като популярния напоследък kafene.net например).
Но нищо повече. До момента не съм срещал rich media банерна реклама, а ми се струва повече от подходящо използването на нестандартни и привличащи непременно вниманието методи, които да рекламират такава интернет услуга. Вече се проведоха не една или две успешни интерктивни кампании на ключови позиции в интернет пространството. Безспорно такава е abv.bg , която успява и продължава да поддържа огромна за мащабите на България масова аудитория. Отскоро там се използва и интересен начин за вграждане на реклама в самата лична пощенска кутия. До миналата седмица виждах при всяко отваряне на кутията си първо рекламата на Mazda 6 и чак след това броя на непрочетените писма. Най-простата причина беше в огромната разлика в шрифта. Който използва abv.bg, знае за какво говоря. И макар този метод да е с доста съмнителен при рекламите на коли резултат(знаейки как се продават новите коли в България), то ми изглежда повече от удачно при популяризирането на подобно уеб място. Пък и чисто психологически самото отваряне на пощенската кутия се свързва с намерение да се разгледа и прочете нещо.

Е, остана ми единствено да пожелая успех на начинанието. Дано социалната мрежа да се утвърди и разрастне, за да доведе до обогатяване на комуникационните канали и таргетиране в България.





Не пропускай да споделиш мнението си !!!
За мен то е от особено значение.
Научи повече
тук.