Невролингвистично програмиране


С тази публикация се открива нова категория на блога ми. Тя, както лесно може да се забележи , е "НЛП". По тази тема съм говорил един единствен път тук, но за хората, които ме познават, това надали е нещо ново или изненадващо.

Причината да пиша за НЛП, е личното ми убеждение, че това е много важно. То не е просто модел за комуникация или "новата психология", както съм чувал да казват. Вярно е, че НЛП техниките са изключително подходящи за маркетинг и продажби. Дори съжалявам,че познанията ми бяха доста оскъдни преди време, когато работех като застрахователен консултант. Но аз съм човек, който почти никога не се връща към миналото, дори се отнасям доста пренебрежително към него. Може би е истина, че сме силно зависими от миналото си и то ни е довело до думата и същността "днес", но за мен това е без значение. Аз живея в мига, който отброява часовникът ти и ако в следващия съм още тук, значи строя своя образ на бъдещето. Чувал съм също, че ако можеш да видиш бъдещето си, значи си далновиден. Ако можеш да го чуеш, значи си близо. А ако можеш да го докоснеш, значи си победител. НЛП не е пътят до финала. То е пренасяне до него.

Това, което ще последва, е поредица от публикации, в които ще се опитам да обясня теориите и някои от тънкостите в НЛП, но най-интересната част е практиката. С нетърпение чакам момента, когато ще я обсъдим, но няма да бързам. Защото основна причина да се захващам с това, е недостига на качествена информация по тази тема в България. Все още има доста малко книги, които казват различни неща за НЛП, а в мрежата за това се говори сериозно само в отделни общности. Останалата информация е повърхностна и в резултат - безполезна. Радвам се, че отскоро в България започнаха и професионални курсове за обучение на НЛП и вероятно това ще бъде една от темите. Радостен е и фактът, че вече доста хора са чували за герила маркетинг и неговия създател Джей Конрад Левинсън, който скоро ще ни гостува по случай MIF. Част от тях знаят и че герила маркетингът е комуникационен метод, базиран почти изцяло на НЛП.

Ще се опитам да разкажа за всичко, което научих с времето. Обемите на информация хич не са малко, но ще се постарая да бъда изцерпателен. Вероятно ме чака дълга история, но мисля, че си заслужава. Надявам се да ви бъда полезен, защото НЛП е най-интересния комуникационен модел, който съм виждал и използвал на практика. Той може да промени всеки аспект в живота ви. Защото, както знаем, комуникацията е универсална наука.

Още публикации за НЛП тук.




Не пропускай да споделиш мнението си !!!
За мен то е от особено значение.
Научи повече
тук.