Истина е. Всичко е бизнес. И почти всичко - маркетинг. Само допреди една година социалните мрежи бяха далеч по-спокойно място. Днес те отдавна се считат за едва ли не ключов маркетингов инструмент, чрез който се влияе на таргетирани аудитории. Но докато за Facebook, Twitter и блоговете се пишат хиляди публикации със съвети всеки ден, то You Tube остана малко по-встрани от шума. Не че за неговите възможности не се пише - просто той продължава все още наивно да се счита от повечето си потребители за място, където се споделят забавни видео клипчета, идиотски хрумвания, откъси от филми и музика. Mакар и тази идея да не е чак толкова далеч от истината, You Tube днес вече не се отличава от останалите водещи социални мрежи.
В този пост ще насоча вниmанието ви към полезен списък от идеи, които могат да помогнат на бизнеса ви, посредством You Tube:
- Направете си канал на бранда, където да качвате подходящо съдържание и да комуникирате с потребителите;
- За URL на канала изберете потребителско име, което да е очевидно свързано с бранда ви;
- Добавете URL на канала си във всичките ви бизнес профили;
- Качете видео записи, представящи продуктите ви. Опитайте да бъдат креативни, а не скучно демонстративни;
- Използвайте стила на филмовите трейлъри, за да представите продукт - ефектно, забързано, в действие;
- Представяйте събитията си, използвайки записи от предишни събития в клипчета;
- Направете видео тур из офисите, центровете и местата си на продажба. Те са ценни за изграждането на близост;
- Често показвайте резултатите си във видео формат - пред почитателите си и пред евентуалните клиенти. Прави изключително добро впечатление и е професионално. Пред нови клиенти можете да представяте и популярността на канала си, ако можете да се похвалите с това;
- Попитайте потребители или канали в подходящ сегмент за сътрудничество. Могат да поставят ваши продукти в техните видео записи(идентично на Product placement), а пък вие да промотирате тяхната работа или продукти. Сътрудничеството винаги води до ползи;
- Задължително публикувайте линкове към записите си в останалите социални мрежи;
- Използвайте YouTube Promoted Videos!!!;
- Можете и да печелите от You Tube с помощта на partnership with YouTube;
- Включвайте информация за компанията във всяко свое видео - име, URL, Е-майл, телефон;
- Добавете Call-to-Action overlays за повече трафик към уеб сайта ви;
- Запишете видео с проект в действие, който да ви представя преди среща или вместо лична среща при невъзможност;
- Направете записи от типа "Как да..." за клиентите си;
- Качете интервю с експерт от вашата област;
- Отговорете на въпроси на потребители чрез видео. Ефектът на изненадата е страхотен, когато потребителят се види, споменат във видео по настоящия му проблем;
- Приложете видео записите и на подходящи страници от уеб сайта си - особено видео турове, обяснителни записи и представяния на продукти;
- Понякога е страшно полезно да добавяте субтитри към записите си. Особено при важни пояснения;
- Качете своя публична презентация, за да демонстрирате аудитория и речеви умения(ако е уместно и разполагате с такава);
- Включвайте се в коментарите и дискутирайте с потребителите;
- Следете YouTube Biz Blog;
- Подобрете качените видео записи със special features;
- Оглеждайте сеза нови и нови възможности. И ходете навсякъде с камера... :)
Не пропускай да споделиш мнението си отдолу!!!
За мен то е от особено значение.
Научи повече тук.
Related Posts : Маркетинг,
Социални мрежи,
Internet,
PR,
You Tube