На всеки отганизатор на събития му се случва често да си задава въпроса - какво по различно да направя този път ?! Обикновено услужливо му го подсказва клиента, като заявява съвсем директното и изнервящо конкретно - "Искам нещо, което не е правено до момента. Ако може да е по-специално!"...
Развитието на тази история вероятно ви е познато. Понякога резултатите са добри, понякога не чак толкова. Особено ако следим поведението на клиента, който едва ли не по произход има основното право да бъде недоволен дори от неоспоримите успехи. Казвам по произход, тъй като в България обикновено появата на клиент е неразривно свързана с появата на недоволство от ефективността на нещо в предишен момент. Така често почти психологически клиентът е в правото си да бъде недоволен независимо от постигнатия резултат - поне за определен период от съвместната ви работа, смятайки, че нещо не е в ред в момента...
В тази пуликация ще засегна един подобен момент, при който ви е нужна добра идея. Вече стана практика на блога ми да се появяват постове, отличаващи работата на конкретни фирми или компании. Сега ще продължа тази практика с кратък обзор на най-интересните предложения, които съм срещал при организирането на транспорт за група хора в София. Най-хубавото на положително настроените публикации е, че вероятно никой няма да се опита да ме осъди, освен ако някой не успее ефективно да ме обвини в неправомерно подкрепяне на конкуренцията. :)
За много събития се налага наемането на транспорт за участниците или в най-честия случай - за журналистите. Обикновено целта е да пристигнат заедно и навреме за премиера, за честването на годишнина от създаване или за основополагаща дискусия на уточнена тема. Всеки елемент на събитието е премислен и в хармония с атмосферата и настроението, което се стремим да създадем. В такива моменти винаги прибягваме до много изпитани и доказали своята ефективност подходи и повтарящи се елементи на сценария. Но в крайна сметка всеки клиент иска да бъде различаващ се от останалите, нали ? Пътуването до конкретното събитие е един от онези моменти, когато имаме възможността да създадем еуфория или особено настроение у гостите още преди същинското начало. Защо да го пренебрегваме ?
Предварително правя уговорката, че става въпрос за групи от 20-30 човека(в накоя случаи и до 40). Този брой обикновено покрива хората, които са от особено значение за резултата от едно събитие. Въпросът е как да ги впечатлим ? Жалкото е, че много неща в София за забранени по разумни причини - почти всички методи, включващи летене, са неприложими, пък и не всеки човек е очарован от такава възможност. Придвижването с помощта на животни също не е законово, освен ако не са кучета водачи примерно. ;) Това не е лоша идея, но би могла да се използва само за точно сегментирани социални събития... Подземният транспорт също не е от разработените, макар че непрестанно ни уверяват, че се работи неуморно по въпроса. :) Така остават само сравнително скучните МПС-та освен ако не правите събитие за младежка аудитория, която може да поканите и на безмоторни превозни средства и тя да ви послуша.... Поне като са МПС-та... - да предложим най-доброто, а ?
Първото, което изниква в мислите, е "лимузина". "Скучно" ще контрира незабавно някой. И ще бъде прав. Вече няма нищо интригуващо в лимузините. Освен ако гостите никога не са се качвали в луксозна кола... Тогава да е нещо повече... "Фадрома" предлага друг... Да, бе... "Тогава пътнически танк !"...Кой ще разреши това ?!? "Хамър" имах предвид"...
"Хамър". Предложението не е лошо. Стига да имаме предвид лимузините "Хамър Кристал", които вероятно сте срещали из София. Бяха хит за половината ни звезди преди година-година и нещо, когато те се изредиха да се снимат в единствения по това време такъв "Хамър". Престоя вътре действително е изживяване, стига да имате идеи за забавления и да не возите абсолютни темерути. Пак казвам, че идеята не е невиждана, но в действителност не са много хората, които са се качвали в такова нещо. Опитът ми с журналисти показва, че ефектът е повече от добър. Предимството на този вариант днес е, че вече има два "Хамъра". Всеки от тях събира по около 12 човека, а наемът на всеки един от тях е 150 евро на час. Не особено скъпо. Ако се чудите кой точно ги предлага в София - фирмата е "Dar Lux". Тук можете да разгледате характеристиките на въпросните машини.
Следващото предложение вече може да се нарече уникално. Първо - защото няма друго такова превозно средство в София, второ - защото преживяването наистина има изключителен елемент. Става въпрос за същата фирма и една друга тяхна... хм, "лимузина"... За съжаление, само една е, но за сметка на това събира около 20 човека. И не е "тя", а "той" - Ford F-650. Можете да добиете бегла представа за него чрез снимките тук, но не и да го почувствате. Особено ако пътуването е нощно, гостите ви няма да забравят това начало. Ако желаете истински лукс - това е перфектно решение за вас. Самата оферта почти не е използвана до момента, тъй като този Форд е в България от миналата година, но до скоро нямаха някои от разрешителните за него и не го предлагаха. Наемът му е 250 евро на час.
Такааа... Ако до момента предложенията ми бяха повече в стил блог с наименование: "Джойнт, рап и кучки"... , то време е да предложа и нещо по -обикновено, но fun насочено. Сигурно сте забелязали, че в София се движи един double decker автобус в стил Лондон, който развозва туристи по утвърден маршрут из забележителностите на София(срещу добро заплащане, разбира се). Та този автобус е на City SightSeeing Sofiа и скоро ни хрумна идеята, че можем да го изпозваме за забавни събития. Местата са доста, изглежда добре и е нестандартен, покривът му е прозрачен и може да се правят каквито решите неща вътре. Реших да проверя дали можем да го наемем и отговорът беше положителен. Можете освен това да го брандирате навсякъде, където намерите за добре - отвън, на седалките, на пода, висяща брандировка и т.н. Само трябва да я махнете после. Известен проблем е, че той принципно е доста плътно брандиран отвън и ако идеята на градското разглеждане остро контрастира с вашите цели, имате възможността да премахнете брандировката. Това удоволствие ще ви струва 2600лв. - никак няма да е евтино, но вие преценявате. Добрата страна е, че е много по-интересен от стандартното наемане на автобуси и в общи линии не е използван за събития. Самият наем е според договорката и маршрута, но в никакъв случай не е скъп.
Е, засега това беше. Вероятно скоро ще изпробваме автобуса и може да споделя впечатленията си. Ако се сетя още нещо, също ще допълня. Желая ви лек път !
Не пропускай да споделиш мнението си !!!
За мен то е от особено значение.
Научи повече тук.
Чудите се на какво да повозите гостите, а ?
Чудите се на какво да повозите гостите, а ?
2009-03-23T16:36:00+02:00
Бисер
Добри идеи|Маркетинг|PR|