"Max Payne" излезе


Дълго очакваният от мен филм вече е по кината. Имах възможността да го изгледам веднага и както често става в подобни истории - останах със смесени чувства.

Филмът не е зле, каквито бяха очакванията ми в последните дни преди премиерата, следейки новините около него. Има стил и собствено излъчване, а някои от любимите потапяния в атмосферата (като дъжда и снежинките) присъстват по доста сполучлив начин. Историята почти неотменно следва първата част на играта(не се стига до "Fall of Max Payne"), като обаче са изрязани някои съществени елементи. Тук стигаме и до големия проблем на филма - орязването. Продължителността му е точно 90 минути, което е крайно недостатъчно за разказването на тази история по добър и ефектен начин. Филмът е бил заснет и в последствие съкратен и закърпен, за да може да покрие критериите за излъчване пред тинейджъри(рейтинг 13г.), които носят основните приходи. Парите отново провалиха добрия замисъл. В резултат са премахнати всички сцени с много насилие и почти няма кръв. А от любимата ми част при дрогирането са включени един куп малко безсмислени и предимно козметични видения, но липсват по въздействащите и силни сюрреалистични елементи като лабиринта по кървавата следа например. Историята е разказана сравнително добре за това време, но си личи накъсването. Малко идиотски ми изглежда даването на възрастови рейтинги в случая - премахва се кръвта и бруталните сцени, но якото дрогиране на персонажите остава. Добре че и това не са отрязали, че щеше да е доста комично.

Другото важно за отбелязване е, че това наистина не е екшън. Тези сцени почти липсват и не са кои знае колко ефектни(за разлика от играта). Може би ако го беше снимал Джон Ву... Вместо това в центъра е разказването на историята и тя отнема над 60 минути от игралното време. Има някои странни елементи (може ли някой да ми каже защо Мона стана рускиня ?!), а от местата на действието са подбрани някои от най-култовите за играта. Малко съм разочарован, че клуб "Рагнарог" изглеждаше доста по-различно...


А сега и заключението. Нямаше как да не бъда критичен спрямо този филм. Вероятно сте забелязали, че споменах основно недостатъците. Но филмът определено е доста по сполучлив от повечето екранизации на игри и комикси и има свои индивидуални краски при изобразяването. Препоръчвам ви да му отделите малко време. Просто аз очаквах малко повече и се надявам да си намеря неорязаната версия. Може би в нея всичко ще си дойде на мястото.



Не пропускай да споделиш мнението си !!!
За мен то е от особено значение.
Научи повече
тук.