Код: зелено

За какво говорим:

Медиа: в. Дневник, стр. 16
Дата: 13.11.2007

Зелената стратегия завладява маркетинга(със съкращения) Еко послания та стават част от корпоративната хигиена Всеки иска да бъде модерен, а зеленото е изключително на мода напоследък -екологична храна, разделно събиране на отпадъци, зелен офис... Но зелена реклама? Маркетолозите все повече казват - продавай зелено. Най-големите рекламни агенции прогнозират, че съвсем скоро вълна от екомаркетинг ще залее бранша. Зелените навици навлизат все повече не само в ежедневието на обикновените хора. Компаниите също са принудени да се съобразяват с екологични норми и да показват грижата си за околната среда. В тази връзка агенциите дори посочват, че използването на зелените послания вече се превръща в „корпоративна хигиена", която ти помага да останеш конкурентоспособен и да задържиш клиентите си. Рекламистите, които слагат зелени послания към продуктите и услугите, обаче трябва да бъдат доста внимателни, тъй като са подлагани на силна критика в интернет пространството, и особено в блоговете. Експерти съветват да се избягват неубедителни послания от типа инициативи „аз също". Въпреки че в бранша все още има доста скептицизъм по отношение на ползите от зелените послания, безспорно е, че те се налагат като част от конкурентоспособността. В момента, в който една компания отправи зелено послание, нейният директен конкурент веднага се натоварва с очакването дали ще отговори подобаващо, ако вече не го е сторил. А потребителите са подозрителни, когато се мълчи. Според едно от последните пазарни проучвания значимостта на екологията в рекламите е нараснала от 10 на 33% за последните десет години. За същия период броят на хората, взели решение за своя избор на база зелено поведение, се е увеличил от 2% на 33%.


и какво се случва:


Медиа: в. Дума, стр. 5
Дата: 13.11.2007

Само 38,9% от хората събират отпадъците разделно, 39,7% използват енергоспестяващи крушки и уреди и 22,8% карат колело. Това показват данните на представителното проучване на обществените нагласи за опазването на природата в България, направено от БАН. Проучването сочи още, че 45,8% от анкетираните не се интересуват от това дали храните, които купуват, са биологични. Хората са посочили като най-големи екопроблеми изсичането на горите, изпускането на язовирите и опасността от приливна вълна, презастрояването на черноморското крайбрежие, бездомните кучета и котки, презастрояването в Пампорово, строежът на минивецове по реките и изграждането на „Супер Боровец", на ски писти в Пирин, проектът за разширяване на ски зона Паничище и навлизането в национален парк "Рила".




Е, "зеленият" маркетинг е новата модна тенденция. Май никой не спори, че той се налага все повече днес. И ще бъде още една крачка напред утре. Чрез него несправедливо подценяваният зален цвят извоюва заллуженото си място под прожекторите. Този цвят вече значи отговорност, гражданска позиция, чистота, закрила , естественост, откритост, партньорство... И най-важното - остава цветът на творчеството и успокоението, параждащо хармония. Високите стойности станаха толкова много, че е нелепо да не виждаш потенциала им. Много компании осъзнаха, че не е нужно да се занимаваш с екология, за да се възползваш от цялото знаково поле на зеления цвят. За мен беше загадка защо на Глобул им трябваше доста време след зеления цветови преход, за да разберат какви възможности се откриват. Но вцепенението вече е преодоляно. Дори настоящата им кампания твърди, че ще "позеленееш от кеф".

Най-отчетливи са предимствата в печатната реклама. Забелязвали ли сте колко по-привличащ е зеленият цвят на рекламите в пресата, в сравнение с червения, синия и жълтия. Причината е не само в модерността на цвета, но и в честотата на срещане(доскоро зеленият доминиращ цвят в рекламта беше рядко срещано явление). Днес обаче зелени са институци, неправителствени организации, оператори, банки... От значение за привлекателноста е и самият цветови контраст. Страниците на някои вестници са жълти или сини, червеното се среща често в тях(включително и в близкоразположените реклами), а в някои случаи и заглавията на публикациите са сини. Не съм виждал нито един от тези елементи да е зелен. Цветът винаги трябва да е съобразен с останалите елементи. Няма универсален цвят - какво ще кажете за "Дяволски добър депозит" на бял фон ?!

Моите очаквания - зелената вълна да залее още много територии. В този цвят има потенциал най-вече заради надеждата и очакванията, с които го свързваме. И доколкото познавам човешкото двуличие, нищо чудно до 2010 шефовете на големи компании да се обличат в зелени костюми и папийонки на цветя...


Не пропускай да споделиш мнението си !!!
За мен то е от особено значение.
Научи повече
тук.